BBH besteedt volop aandacht aan kamerplanten

Dit najaar brengt Bloemenbureau Holland kamerplanten in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk bij consumenten onder de aandacht. Doelgroep zijn met name mannen.

In Berlijn (19 november) en later in Hamburg (1 december) opent Pflanzenfreude.de pop-up stores, speciaal voor mannen: Vitamine P for Men Shops. In deze ‘mannenwinkels’ laat BBH zien dat planten passen in een eigentijds en stoer manneninterieur.

Behalve de planten in mooie stoere potten zijn er ook andere producten te vinden die voor mannen interessant zijn: fietsen van Steel Vintage Bikes, drinkflessen van FLSK, schoenverzorging van BASSELBURG en premium gins. Ook is er een barbier.

Dat deze winkels er zijn weten de Duitse mannen door advertenties op business-punk.com en in het mannenblad GQ. Bovendien rijden er in de week voor de opening van de winkels mobiele billboards rond om deze Vitamin P for Men Shops aan te kondigen.

Groot onderdeel van de voorgaande Vitamine Plant campagne was de film waarin drie mannen met elkaar over planten discussiëren. BBH heeft de drie opvallendste quotes uit deze filmpjes gehaald en daar korte films van 10 seconden van gemaakt die ze heeft ondertiteld. Deze mobiele video campagne start op 14 november in het Verenigd Koninkrijk.

In Galeries Lafayette Maison in Parijs kunnen klanten planten beleven in virtual reality. Dit gebeurt op zaterdag 19 november onder de titel #PlantezLeDécor. Planten kunnen van alle kanten bekeken worden, voorzien worden van een pot en in het eigen interieur geplaatst worden.