Arne Weverling, kandidaat Tweede Kamerlid voor de VVD, heeft een eigen stand op HortiContact. Volgens zijn campagneteam een unieke wijze waarop een politicus (voorkeurs)stemmen probeert te werven onder tuinders.
Onder het mom ’Een bakkie doen’ toert de VVD met een bus door het land om in gesprek te komen met ’de Nederlander’. Een vriend van Weverling adviseerde hem HortiContact in dit programma op te nemen. De relatiebeurs is immers een goede plek om in contact te komen met tuinders.
Als oud-wethouder van gemeente Westland een bewuste doelgroep voor Weverling. Hij beseft zich dat een toekomstige zetel in de Tweede Kamer met plek 29 op de VVD-kandidatenlijst geen gelopen race is. Hij zet daarom ook in op voorkeursstemmen. Daarvoor moet hij er 16.000 bemachtigen. „Ik heb er al enkele na de eerste beursdag in de pocket afgaande op wat mensen tegen me zeggen. Van zowel voor mij bekende als onbekende tuinders”, meldt Weverling.