Home Vakblad voor de Bloemisterij Markt & Trends Albert Heijn is geen grote reus die klein duimpje onderdrukt

Albert Heijn is geen grote reus die klein duimpje onderdrukt

0
Albert Heijn is geen grote reus die klein duimpje onderdrukt

Albert Heijn gaat voor een nauwe samenwerking met haar leveranciers van bloemen en planten. „Wij tenderen niet, maar sluiten lange termijncontracten af”, zo zegt Margot ter Weeme, categorymanager bij Albert Heijn.

Margot ter Weeme ervaart dat aan grote retailers vaak het imago kleeft, dat het altijd om de laagste prijs gaat, maar dat is niet de manier waarop Albert Heijn wil werken. „Wij werken samen met vaste leveranciers. Onze leveranciers hebben weer nauw contact met kwekers. De lijnen zijn kort en er is een goede samenwerking. Wij switchen niet, we gaan echt voor de lange termijn. Uiteindelijk moet je toch samen het schap goed in zien te vullen en dat lukt beter als er wederzijds vertrouwen is”, vindt zij.

Ter Weeme geeft aan dat wanneer er langdurig en goed met elkaar wordt samengewerkt, dat partijen eerder bereid zijn om in elkaar te investeren. Als voorbeeld noemt zij bijvoorbeeld certificering „Onze eisen op het gebied van certificering worden steeds hoger. Telers moeten minimaal MPS-A en MPS-GAP gecertificeerd zijn. Anders mogen zij niet aan ons leveren. Voor de producten uit de risicolanden hebben we er sociale aspecten aan toegevoegd. Bloemen moeten verantwoord geproduceerd zijn en wij willen de kwaliteit borgen. Wij doen om deze reden dan ook niks op de klok van de veiling.”

Meer lezen over het beleid van Albert Heijn?
Lees het in Vakblad voor de Bloemisterij nummer 27, dat op vrijdag 6 juli verschijnt of log als abonnee in en lees het artikel direct in onze digitale editie.

Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties