Dutch Flower Group draait in 2019 een 8% hogere omzet. De omzet zal naar verwachting uitkomen op zo’n € 1,65 miljard. Dit meldde CEO Marco van Zijverden tijdens de uitreiking van de Dutch Flower Awards op de FloraHolland Trade Fair.
Dutch Flower Group heeft haar positie op de Amerikaanse markt dit jaar verder versterkt door de bundeling van krachten met USA Bouquet Company. Ook ligt de focus op China, waar Holex een kantoor geopend heeft. De omzetgroei komt ook voort uit overnames. Zo nam Dutch Flower Group dit jaar de EDD Group over. Onlangs werd bekend dat ook P. van Dam per 1 januari 2020 lid wordt van de familie.
Ook richtte Van Zijverden zich -traditiegetrouw- nog even tot Royal FloraHolland. „Ik heb altijd een paar opmerkingen, maar ik bedoel het positief. Allereerst ondersteun ik de beslissing om de klokken fysiek te sluiten. Mijn advies richting de veiling is om niet lang te wachten met af-tuin veilen.” Hij is blij met de versnelling die Royal FloraHolland heeft ingezet wat betreft digitalisering.
Ook Dutch Flower Group is bezig met een verdere transformatie naar digitaal. Het is een van de peilers van de strategie van het handelsbedrijf. Zo zijn ze bezig om een nieuwe webportal voor de groothandels- en sourcingbedrijven te ontwikkelen, met een ultieme klantbeleving. Een van de andere speerpunten is het versterken van de band met kwekers.