Op maandag 11 oktober gaat #Lievelingsbloem campagne van Mooiwatbloemendoen.nl en Funnyhowflowersdothat.co.uk van start in Nederland en het Verenigd Koninkrijk. In de campagne verkondigt Bloemenbureau Holland dat een lievelingsbloem echt meerwaarde heeft. In de nieuwe campagne stelt BBH de verhalen achter lievelingsbloemen centraal.
Van 11 tot en met 30 oktober is de campagne zichtbaar in Nederland en het Verenigd Koninkrijk. De campagne wordt grootschalig ingezet in de media: videonetwerken als YouTube, social media als Facebook, Instagram en Twitter, maar ook advertenties in magazines en opvallende uitingen in het straatbeeld.
Door persberichtgeving en grootschalige pr-events, zoals het uitdelen van favoriete bloemen op metrostations in Londen, probeert BBH redacties en andere influencers, zoals bloggers en vloggers te stimuleren om aandacht te besteden aan haar boodschap.
De medefinanciering door de Europese Unie heeft voor 2016 alleen betrekking op Duitsland en Frankrijk. Per 1 januari 2016 is naast een kwekersbijdrage, ook een handelsbijdrage voor de gezamenlijke generieke promotie van bloemen en planten bij elkaar gebracht. Hierdoor is het mogelijk om de #Lievelingsbloemcampagne, in vernieuwde vorm, in Nederland en het Verenigd Koninkrijk te kunnen voeren.