Vanaf oktober wordt cymbidium weer in het zonnetje gezet

    Volgens Europese bloemisten blijft de cymbidium een moeilijke bloem om mee te werken. Maar hij heeft volgens hen wel veel impact. Daarom krijgt de cymbidium vanaf volgende maand weer haar eigen promotiecampagne.

    Het is een initiatief van alle snijcymbidiumtelers en voor deze actie werken ze samen met Royal FloraHolland. Door te laten zien wat er mogelijk is met deze orchidee, willen zij internationale bloemisten motiveren om meer met de cymbidium te doen. De campagne Cymbidium ‘Interior Musthave’ begint officieel in oktober: de woonmaand. Deze orchidee wordt nu voor het derde jaar op rij zowel offline als online in het zonnetje gezet.

    Kwekers uit het promotieteam bezoeken de komende weken exporteurs om ze reclameflyers te geven. Op deze flyers staan interieuren met en zonder cymbidiums, als prikkelende inspiratie.

    Een onderdeel van de reclamecampagne is een boekettenwedstrijd waarin cymbidiums zitten. Het promotieteam wil dat bloemisten hun boeketten met deze orchidee zoveel mogelijk delen op social media. (Foto: Shutterstock)

    Bloemisten kunnen via de website van de promotiecommissie Cymbidium promotiemateriaal downloaden voor in de winkel. Het bestaat uit sfeervolle foto’s met de bloem, boeketten van internationale vakbloemisten met cymbidium en leuke weetjes. Voor de online promotie zijn er ook kant en klare social mediaberichten.

    Daarnaast verzorgen cymbidiumtelers een boeketwedstrijd met het internationale bloemistenplatform Fusion Flowers. Ook willen ze graag dat bloemisten hun werken met cymbidium delen op social media via #cymbidiumlover.

    guest
    0 Reacties
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties