Stihl geeft kettingzagen vrij voor verzending

Vanaf april 2020 kunnen Stihl dealers in de hele Europese Economische Ruimte (EER), Groot-Brittannië en Zwitserland ook kettingzagen verzenden. Niet vanwege corona maar door een uitspraak van de Franse antitrust autoriteit.

Met het oog op de veiligheid kon je Stihl kettingzagen volgens de richtlijnen van de fabrikant tot nu toe alleen persoonlijk bij de dealer ophalen. Ook als je ze op internet bestelde. De Franse antitrustautoriteit staat de beperking op het verzenden van kettingzagen van echter niet toe.

Zelfde beleid heel Europa

Stihl zag zich door de beslissing genoodzaakt om de verzending van kettingzagen voor de Franse markt toe te laten. Dat moet uiterlijk in april 2020 gebeuren. Het merk wilde dat de distributiecriteria binnen de EER, Groot-Brittannië en Zwitserland hetzelfde bleven. Daarom heeft het bedrijf beslist om het verzenden van de kettingzagen in alle betreffende landen mogelijk te maken.

Instructies

Stihl wil garanderen dat de klant advies en instructies blijft krijgen. Zodat hij of zij het product veilig kan gebruiken. Daarom past het bedrijf in zijn dealerovereenkomsten de internetrichtlijnen aan. De volgende aanpassingen gelden vanaf april 2020:

  • Dealers moeten in hun webwinkel een speciale veiligheidsrichtlijn voor kettingzagen en een duidelijk zichtbare link naar de actuele instructie-opties (bijv. montagefilmpjes) integreren. Zo garanderen ze dat hun klanten de kettingzaag correct en veilig kunnen gebruiken.
  • Als een dealer het Stihl productprogramma wil verkopen via de verzendhandel, moet hij ervoor zorgen dat de klant tijdens de gewone openingsuren telefonisch advies en instructies kan krijgen. Dat geldt voor alle Stihl producten in de verzendhandel.
  • De klant moet de motoreenheid, zaagblad en zaagketting gegarandeerd in één pakket ontvangen.

Norbert Pick, directeur marketing en verkoop van Stihl: „Binnenkort kunnen klanten van de betreffende markten alle Stihl producten gemakkelijk thuis laten leveren. Met deze wijzigingen zullen wij voldoen aan de nieuwe eisen van de markt en de klanten en kunnen we tegelijk onze merkfilosofie handhaven.”

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties