Rooflife finalist voor Startup Awards

Rooflife is een van de drie finalisten van de TEDxAmsterdamWomen Startup Awards. Onderdeel van de finale is een Kickstarter campagne om fondsen te werven voor de start-up.

Eind maart was Science Center NEMO het podium voor de voorrondes van de TEDxAmsterdamWomen Startup Awards. Tijdens het event presenteerden tien vrouwelijke startups zich aan de jury.

Juryvoorzitter Corinne Vigreux van TomTom riep Rooflife, Didactique en The Influencers Movement uit tot de finalisten. De vrouwen achter deze kansrijke startende ondernemingen maken zich nu op voor de finale tijdens TEDxAmsterdamWomen, op 29 mei in Hotel Okura.

Grasheuveldak
Tessa Duste bedacht Rooflife dat zoveel mogelijk daken wil voorzien van een grasheuveldak. Hiermee wordt ieder dak een glooiende heuvel waar planten zich kunnen nestelen en regenwater langer wordt vastgehouden. Zo wordt elke stad groener en gezonder. De jury roemde Tessa’s goede presentatie en voorziet een grote markt voor Rooflife.

Tessa: „Het event was een energiebom door alle aanwezige jonge, ambitieuze vrouwen met dromen. De afgelopen maand was hectisch, maar ook erg goed. Er was veel aandacht voor Rooflife en ik ben heel druk geweest met de voorbereidingen voor de Kickstarter campagne. Zo hebben we voor ons campagnefilmpje een heel interieur een aantal trappen omhoog moeten tillen.”

Lustrumjaar
Aanleiding voor de organisatie van de Startup Awards is het lustrumjaar van TEDxAmsterdamWomen. Al vijf jaar biedt TEDxAmsterdamWomen een podium aan inspirerende en succesvolle vrouwen. Nu was de tijd rijp kansrijke ideeën van vrouwelijke, startende ondernemers in de schijnwerpers te zetten.

Het team van Rooflife presenteert haar Kickstart campagne.