Nieuw promotieplatform in de maak

Dit najaar wordt 247Green in Nederland geintroduceerd. Het nieuwe promotieplatform moet de consument enthousiast maken voor alles wat met groen te maken heeft.

Initiatiefnemer voor 247Green is teler en veredelaar Peter van de Pol. Volgens hem vindt de promotie nu te versnipperd plaats, waardoor er te weinig slagkracht is om de consument in Nederland en daarbuiten te bereiken.

Het platform 247Green bestaat uit een themazender. Op deze digitale zender zal gedurende de dag entertainment en informatie uitgezonden worden over bloemen, planten, buitenleven en tuinieren. Daarnaast komt er een consumentenwebsite en zullen er evenementen georganiseerd gaan worden.

Sector
Van de Pol betrekt nadrukkelijk de sector bij het initiatief: “Het is de opzet dat 247Green een collectief initiatief is, van en voor de sector. Collectieve promotie 2.0 zogezegd. Daarom bieden we partijen ook aan om aandeelhouder te worden, zodat toekomstige opbrengsten ook weer terug zullen vloeien naar de sector.”

Volgens Van de Pol zijn de reacties positief en heeft een aantal partijen toegezegd te willen participeren. Wie dit zijn, wil Van de Pol nu nog niet zeggen.

Bron: De Bloemisterij