Tijdens consumentenbeurs Tuin & Lifestyle in Rotterdam lanceerde De Levende Tuin een nieuwe app die op consumenten is gericht. Deze moet tuinbezitters bewust maken van het effect van groen.
In het bijzijn van diverse partners van de Levende Tuin werd de ‘Ken de Keten’-app gepresenteerd. Hiermee kunnen consumenten hun kennis testen van wat er allemaal leeft in de tuin.
Lodewijk Hoekstra, via NL Greenlabel betrokken bij de campagne: „Met deze app willen we duidelijk maken dat je met het vervangen van één steen door groen al verschil kunt maken. Daarmee breng je al een heel ecosysteem op gang.”
Flinke stappen
Ernst Baas, voorzitter van de Regionale Afdeling Zuid-Holland, was namens VHG aanwezig bij de lancering. Hij stelde vast dat de groenbranche flinke stappen zet in het bewust maken van de consument dat het belangrijk is hun tuin te vergroenen en het gebruik van te veel stenen en tegels tegen te gaan.
De link naar de app is te vinden op de Facebookpagina van De Levende Tuin.