Gerjan Hofman van Hoveniersbedrijf Buytengewoon uit Elspeet wil geen klanten waarbij zijn personeel ‘s avonds hoort dat ‘meneer en mevrouw toch een andere steensoort willen in de tuin’, terwijl het net klaar is. „Die arrogantie, daar heb ik niets mee. Ik probeer mijzelf altijd de spiegel voor te houden hoe ik zou reageren als mensen mijn werk niet zouden waarderen.”
Hofman is nooit zo van het per se als bedrijf moeten groeien geweest. „Ik ben meer van: je krijgt alles in het leven van onze grote Rentmeester en ik probeer er dus op een verantwoorde manier mee om te gaan. Dat is mijn overtuiging!”
De Elspeetse hovenier is wat zijn klantenkring betreft sterk van het opbouwen van een vaste relatie, dus onderhoud blijft heel belangrijk. „In de aanleg kun je sneller groeien, maar in het onderhoud groei je stabieler. Als zowel aanleg als onderhoud groeit, dan doe ik niks. Als het onderdeel onderhoud echter daalt, dan ga ik gelijk corrigeren wat betreft de acquisitie.”
Lees het hele artikel in Tuin en Landschap 7. Heb je een digitaal abonnement? Klik dan hier om het artikel meteen te lezen.
Nog geen abonnement? Bekijk hier de mogelijkheden of bel 071-5659644.