Husqvarna klimaatpartner bij campagne ‘Iedereen doet wat’

Husqvarna Nederland heeft zich aangesloten als Klimaatpartner bij de campagne ‘Iedereen doet wat’ van het ministerie van Economische Zaken. Doel van de campagne is dat mensen zich inzetten voor een beter klimaat.

Bart van Hal, marketingmanager Husqvarna Nederland: „Wij zien dat juist tuinliefhebbers niet zomaar ‘wat’, maar al heel veel doén voor een beter klimaat. Bij steeds meer tuinen worden grijze tegels vervangen door groen gras en planten.”

CO2-uitstoot
Ook ziet Van Hal een trend waarbij steeds vaker accu-tuingereedschap wordt gebruikt in de tuin. „Accu-tuingereedschap is tegenwoordig vaak al net zo sterk als machines op benzine, maar zonder de CO2-uitstoot en het geluid. Steeds vaker stappen mensen ook van een benzinemaaier over op onze Automower maairobot, op accu dus. Allemaal stappen die bijdragen aan een beter klimaat en dat is precies wat de campagne ‘Iedereen Doet Wat’ beoogt.”

Milieubewust tuinieren
De bedoeling van de campagne is om Nederlanders te enthousiasmeren om zich in te zetten voor een beter klimaat; minder vaak met de auto, energiezuinig maken van je woning, maar ook milieubewust tuinieren. De campagne wordt onder meer aangejaagd met tv-spots en via social media.

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties