Hoe zorg je dat mensen zich bewust worden van de visuele aantrekkelijkheid van planten in de herfst en winter. En hoe zorg je dat de consument ook in deze seizoenen weer planten gaat kopen en aandacht aan haar tuin besteed?
Arjan Boekel, tuinarchitect en voormalig medewerker van sortimentskweker Geert Meijer: „Dat is een taak van de tuinarchitect en tuincentra. Zij moeten consumenten laten zien wat het sortiment te bieden heeft. Klanten komen nooit met de vraag naar een jaarrond visueel aantrekkelijk tuin, maar uiteindelijk waarderen mijn klanten het als ze een tuin hebben die gedurende de seizoenen veranderd en aantrekkelijk blijft.”
Door: Arjan Boekel, tuinarchitect
Reacties:
Arjan, helemaal met je eens dat daar een taak voor ons én de tuincentra is weggelegd. De ogen van de mensen openen en geopend houden voor de schoonheid van het groen het hele jaar door.
Door: Bernadette den Bieman Tuinontwerp
Ik vermeld de herfst en winterkwaliteiten op mijnplant en-of onderhoudslijsten, die de klant bij het beplantingsplan krijgt.
De kennis daarvan is helaas minimaal, zowel bij de opdrachtgevers als bij veel leveranciers.
Door: Marilies Jacobs Tuinontwerp & Beplantingsadvies
Graag nodigen we je uit aanwezig te zijn op 6 november 2013! De Tuinen van Appeltern en Wageningen University gaan op deze dag in op Het Vergeten Tuinseizoen. Kijk ook eens op www.vergetentuinseizoen.nl. Dit zal je zeker aanspreken.
Door: Ingrid van Dijk