Bent u als ondernemer ook zo blij dat u met enige regelmaat email of telefoontjes krijgt zodat u weet wat de wereld allemaal te bieden heeft? Ik wel! Het vervult mij dagelijks met geluk.
Zo kreeg ik vorige week mail van Happy Toilet. Weet u wat het Happy Toilet platform voor u kan doen? Die lost al uw wc-papierproblemen op! Het enige wat u hoeft te doen is het aantal werknemers door te geven en Happy Toilet regelt dat u nooit meer zonder wc-papier zit. Dat betekent voor u: ‘Nooit meer sjouwen met rollen wc-papier’. Ik verlang daar al jaren naar: een last valt van mijn schouders.
En ook de mails van autobedrijven, juristen, faillissementsveilingen, restaurants, weekendjes weg, drukkerijen, machineverhuur, loterijen, wijnhuizen, energiebedrijven en boomkwekerijen; ik lees ze allemaal. Wie weet zit er iets van mijn gading tussen. Het breekt de dag ook een beetje, zo heb je wat om handen.
Maar echt blij word ik pas van de telefoontjes. Altijd aardige mensen die je bellen en ik vind het ook zo knap dat ze je naam weten. Dat schept meteen een band. Soms kan ik de rest wat ze vertellen ook verstaan, maar meestal niet. Dan bied ik netjes mijn excuses aan en vraag of ze het nog een keer willen herhalen. Ja, die mensen doen toch ook hun best om jou zo goed mogelijk te informeren. Ze vragen ook altijd even of het uitkomt dat ze bellen. Tuurlijk!
Dankzij zo’n email kwam ik laatst ook op het spoor van een instelling die is gespecialiseerd in mentale bijstand. Ze hadden ook hele handige tips op het gebied van ‘Wat te doen bij ergernissen’.
Het is goed om altijd je kalmte te bewaren, was het advies. Tel rustig tot tien. Ook positief denken helpt, het vermindert de helft van de ergernis. Zo’n fijn advies.