Greven & Van Haaster Groenadviseurs heeft de innovatiewedstrijd HovenierIdee gewonnen. ‘TUINstudio: Groenadvies op maat’ bleek het beste marketingidee voor hoveniers van 2014.
Woordvoerder van HovenierIdee, Theo Clevering: „Wij willen met HovenierIdee marketing extra onder de aandacht brengen in de hoveniersbranche. Bij het uitreiken van de prijs is bij de inzendingen goed gelet op de huidige marktsituatie en de praktische toepasbaarheid van het marketingidee. Greven & Van Haaster blonk hierin uit. Zij vinden het belangrijk dat de hovenier zich laat zien. Tegenwoordig komen mensen niet zo snel meer naar de hovenier, dus laat de hovenier naar de mensen komen.”
Actief klanten benaderen
Greven & Van Haaster wil met TUINstudio dat consumenten eenvoudig in aanraking komen met het werk van hoveniers. De TUINstudio kan opgezet worden op plekken waar veel potentiële klanten van hoveniers komen: een tuincentrum, winkelcentrum of tuinmeubelzaak.
Greven & Van Haaster over het winnende idee: „De mensen kunnen in de TUINStudio persoonlijk kennis maken met de hovenier en zijn bedrijf. Je biedt de klanten gratis tuinadvies en maakt eventueel een schets zodat je de klant iets kan meegeven waar hij enthousiast van wordt.”
Aan de prijs is een geldbedrag van €750 verbonden. De prijs werd uitgereikt tijdens GardenExperience in Apeldoorn.