Dezer dagen voel ik me meestal niet zo glamoureus. Ik werk graag en veel buiten. Maar het is koud en vaak nat. Dus meer lagen kleding aan en modder zit overal. De gemiddelde hovenier zal dit herkennen. En bij thuiskomst snel moeten wisselen naar meer elegant schoeisel voor een receptie of feestje zit er in deze coronatijden ook al niet in.
Blubber maakt niet zo aantrekkelijk, dus op zich niet vreemd dat hovenieren geen ‘sexy’ vak is. Toch snap ik niet dat elke stoere jongere niet per direct naar een groene opleiding gaat. Heerlijk buiten werken, stoere machines, volop kunnen uitleven van creativiteit, vakkennis etaleren, in vrijheid werken op diverse – vaak prachtige – locaties, noem maar op.
Ik heb niet de oplossing voor dit marketingprobleem. En wie weet is het ook niet nodig. Gewoon goed doen wat je doet, en daar stug mee doorgaan. Zonder dat het trendy, sexy, hip of in de mode is. Dat past er ook niet zo goed bij. Ook aan de andere kant van de Atlantische Oceaan wordt op dezelfde bescheiden manier gewoon degelijk werk verricht door sympathieke mensen met zwarte handen en oog voor de natuur.
Totdat een volslagen onverwachte persconferentie jouw bedrijf opeens wereldwijde aandacht oplevert. Four Seasons Total Landscaping gaat daar met humor mee om: Lawn and Order. Make America Rake Again. Sterke slogan vind ik, in het land van de bladblazers. Briljant zoals dit bedrijf rustig en slim omgaat met alle aandacht. Mijn advies is dus: blijf rustig doen waar je goed in bent, maak mooie dingen, maak klanten blij. En spring op die marketingtrein als die langskomt. Dus vanaf heden: ‘Connie Total Landscaping’.
fantastisch verhaal, waar ik van hou .
doe waar je goed in bent, zo heb ik ook een tuin bij een gehandicapte instelling beplant, bewoners, verzorgers en ouders blij en een divers beplante tuin