Dutch Design thema voor Keukenhof 2017

Het Keukenhof-thema voor 2017 is Dutch Design. Keukenhof verwacht met Dutch Design inspirerende evenementen toe te voegen aan het bloemenpark, samen met nieuwe partners.

Keukenhofseizoen 2016 is op Tweede Pinksterdag afgesloten met 1.1 miljoen bezoekers. geen record – vorig jaar telde het park 1,2 miljoen bezoekers. De bezoekers waardeerden de bloemententoonstelling dit jaar met een 8,9.

De Keukenhof-directie is tevreden over dit resultaat. 2016 is het derde jaar achtereen dat Keukenhof meer dan 1 miljoen bezoekers trok. Het lange, koele voorjaar zorgde voor acht weken volle bloei.

Trendy park
Het stijgende bezoekersaantal van Keukenhof is onder andere het gevolg van meer jongere bezoekers. Zij beleven Keukenhof steeds meer als een trendy park voor een leuke dag uit tussen de bloemen.

Bezoekers kwamen uit meer dan 100 landen. Vooral het bezoek uit Frankrijk en Amerika nam toe. Opkomende markten blijven China en Zuidoost Azië.

Keukenhof is in 2017 is geopend van 23 maart tot en met 21 mei.

Inspiratietuinen
Bekijk hieronder een impressie van de inspiratietuinen van dit jaar. (Foto’s: Erik Rotteveel)

De Gouden Eeuw-tuin is een eerbetoon aan de ‘plantenzoekers’ van de Gouden Eeuw.

De Delfts Blauw-tuin wordt gekenmerkt door een assortiment blauwe en witte voorjaarsbolbloemen.

De Moestuin speelt in op het thema eetbaar groen.

In Rob’s Snoezeltuin staat voelen, ruiken en kijken centraal.

Helmgrassen contrasteren met felgekleurde tulpen, exotische keizerskronen en palmen in de Strandtuin.

In de Vintagetuin zijn stoere planten gecombineerd met vintage elementen.