Tieners Nannick Dictus en Daan Jochems posten op sociale media – onder de vlag van campagne ’Groen; Zeker doen!’ – over het werken in de boomkwekerijsector. ’Moeilijk is het niet: je moet een beetje de weg weten op sociale media en enige creativiteit in je hebben.’
Zet jongeren in de boomkwekerijsector in als ambassadeur, om zo meer jongeren warm te maken voor een toekomst in de branche. Dat is het idee wat te horen was tijdens een webinar rondom arbeid van Treeport Zundert.
Nannick Dictus uit Achtmaal en Daan Jochems uit Zundert fungeren als boegbeelden van campagne ’Groen; Zeker doen!’. Zij maken met regelmaat berichten over wat er gebeurt op hun kwekerij of in de sector. Deze posten ze op Facebook, Instagram, TikTok en Twitter.
In De Boomkwekerij 4 leest u meer over wat deze jongeren beweegt. Dit nummer ligt 19 februari bij abonnees op de mat. U kunt het artikel ook lezen in ons digitale magazine.