Het is zondagavond en ik lig languit voor de tv. Nog even een moordserie kijken. Ik zit middenin het verhaal gespannen te kijken als mijn telefoon ineens twee keer piept. Wat nu? Wie stoort mij tijdens het volgen van mijn favoriete serie? Junk als ik ben, pak ik mijn telefoon. Er is 1 mail van FloraXchange en 1 Florecom-bericht: 2 berichten voor 1 order.
Ik open de mail van FloraXchange en zie een bestelling; 3 trays, af te leveren in Aalsmeer, maandagmiddag voor 3 uur. Lekker dan, er komt een lichte vorm van chagrijn in me op. 3 trays: hoe krijg ik dat efficiënt in Aalsmeer en ook nog op tijd. Ik gooi nijdig mijn telefoon weg en probeer me weer terug in de serie te vechten. Zulke kleine bestellingen, daar moet de klok voor zijn. Fijnmazig verdelen. Op een klokkar staan 48 trays en die worden vaak verdeeld over een stuk of 10 klanten. Op deze manier kan ik een hoop klanten helpen.
Maar dat is het. Ik heb morgenochtend een kar op Aalsmeer voor de klok staan. Als ’ie er daar nu eens een paar van kan kopen, dan is het probleem opgelost. Maar ja, kan ik die klant nu bellen? Ik bedoel, hij bereikt mij wel, maar wie weet is de hele order geautomatiseerd en koopt er ergens in Oekraïne nu iemand die 3 trays en verloopt de rest digitaal.
Ik denk terug aan die presentatie van Floriday, tijdens de Trade Fair in Aalsmeer. Daar vertelden ze dat we binnenkort ook zelf konden afboeken van onze klokkarren; dus dat we op deze manier zelf de regie hadden hoe we onze planten bij onze klanten kregen. Ik zucht, het is te stil rond Floriday, dus ik ben bang dat dat nooit meer gaat gebeuren.
Maar, er is een andere manier. Ik sta op van de bank en loop naar kantoor. In mijn Florecom-programma annuleer ik de bestelling met als reden: Nu te koop via klokverkoop! Hopen dat die klant dat op tijd ziet en dat ’ie gebruik maakt van klokvoorverkoop.
Ik zit weer voor de tv en ik zie de rechercheurs wat naborrelen. Mijn telefoon piept weer. Er komt een bericht vanuit de Floraholland-app. 3 trays verkocht in de klokvoorverkoop. Ik word intens gelukkig. Ik pak ook een borrel. Case closed.