Wie wil (en durft) voor en achter de camera op televisie en op social media te vertellen over bloemen, planten en zaden? Die persoon kan zich melden bij branchevereniging Plantum. Zij zoeken een botanische personality.
Mariska van der Klis, communicatie specialist bij Plantum, vindt dat de groene sector zichzelf onvoldoende presenteert in de media. „Dat is zonde, want er zijn heel veel boeiende verhalen te vertellen en mooie beelden te laten zien. Nu komen we vooral in beeld als we ons moeten verdedigen vanwege ongeoorloofde praktijken.”
Aan tafel
Van der Klis heeft ervaring met redacties van tv-programma’s als DWDD, Op1, Jinek, Beau en M. „Ik weet waar zij op letten en wat ze zoeken. Ze willen wetenschap letterlijk op een boeiende manier aan tafel hebben, bijvoorbeeld op de manier zoals Freek Vonk dat doet over wilde dieren. Waarom zou dat niet kunnen met info vanuit onze sector? Als we een botanische personality hebben, kunnen wij ook proactief onderwerpen pitchen in de media.”
Plantum wil het initiatief nemen en plaatste vandaag een advertentie voor een media-gezicht van de botanische wereld, een echte personality. Aanmelden kan tot 1 maart.