Plantion start – na een geslaagde testperiode – een bezorgservice voor kopers. Plantion Transport richt zich in eerste instantie op bezorging in Nederland, België en Duitsland. In de toekomst verwacht de veiling ook interessant te kunnen zijn voor kopers elders in Europa.
„Als wij bij kopers bezorgen wordt de afstand tussen onze marktplaats en hen minder belangrijk”, verklaarde commercieel directeur Guus van Logtestijn vorige week woensdag op de algemene ledenvergadering (ALV) van Plantion.
Door de bezorgservice voor klanten die fysiek en online inkopen (via KOA of Plantion Digitale Marktplaats) verwacht Plantion de koopkracht te vergroten. Volgens de veiling is transport voor klanten een uitdaging. ’Same day delivery’-bezorgservice moet dit tackelen.
Dé bloemistenklok
B&M Koeriers uit Ede voert het transport uit. Plantion Transport richt zich in eerste instantie op bezorging in Nederland, België en Duitsland. In de toekomst verwacht Plantion ook interessant te zijn voor kopers elders in Europa. De veiling in Ede heeft de ambitie om dé bloemistenklok van West-Europa te zijn. Vorige week werd bekend dat ook locatie Eelde van Royal FloraHolland een bezorgservice start voor haar klanten.
Het vervoer naar de veiling laat Plantion over aan collectieve vervoerders, vertelde Van Logtestijn. Voor de aanvoer hanteert de veiling timeslotmanagement. (..)
Lees hier meer over het de algemene ledenvergadering van Plantion en over het afscheid van algemeen directeur Peter Bakker.