Philip van Traa: Pas planten toe als legostenen

    Veel consumenten modderen nog steeds een beetje aan met planten. Tenminste, dat vindt designer/conceptontwikkelaar Philip van Traa. „De gemiddelde consument is niet creatief. Er is meer durf nodig om met groen echt een statement te maken.”

    Met zijn bedrijf Leaf (Design and Concept Development) schuift van Traa steeds vroeger in de ontwerpfase aan tafel bij architecten. „Vooral hotels en restaurants weten met groene planten en kruiden flink uit te pakken. Dit inspireert gelukkig ook de consument om planten in huis te halen. We hebben nauwelijks vensterbanken meer, maar toch zie ik op Instagram een groene explosie en zie ik jonge mensen met planten sjouwen.”

    Juiste combinatie pot en plant


    Het is volgens Van Traa goed dat een grotere groep consumenten zich thuis met groen omringt, maar hij ergert zich er ook aan. „Vrij impulsief vullen we nu lege plekken of donkere hoeken op met planten, vaak in willekeurige potten. Maar zonder aandacht, water en licht verwelken die planten ook weer snel. Er zou meer nagedacht moeten worden over de juiste combinatie van potten en planten. Hier liggen kansen voor bloemisten, tuincentra en retailers.

    Groen is en blijft lastig, stelt Van Traa in een interview met het Vakblad voor de Bloemisterij. Hij heeft ook oplossingen. Welke? Lees het in editie 24. Online is het artikel (na inlog) te vinden via deze link

    Geen abonnement? Kijk hier of bel 071 5659644.

    Philip van Traa van Leaf, Design and Concept Development
    Abonneer
    Laat het weten als er
    guest
    0 Reacties
    Oudste
    Nieuwste Meest gestemd
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties