Keukenhof moet nooit een standaard formule worden

    De zeventigste editie van Keukenhof is deze week van start gegaan. Van 21 maart tot en met 19 mei 2019 is het park open. De afgelopen twee edities waren er 1,4 miljoen bezoekers. Recordcijfers in het bestaan van Keukenhof. Meer hoeft niet per se, vertelde directeur Bart Siemerink al vaker. Kwaliteit en beleving gaan boven bezoekersaantallen. Samen met zijn team en inzenders werkt hij continu aan vernieuwing en verbetering.

    Waarom moet Keukenhof blijven verrassen?

    „Je kan gewoon niet stil blijven staan, zelfs niet als je concept of merk wereldwijd bekend is. Stilstand is achteruitgang. Dat we sinds 2014 minstens 1 miljoen bezoekers in 8 weken verwelkomen, is geen garantie voor de toekomst.”

    Hoe gaat Keukenhof 2019 verrassen?

    „Daarover geef ik nu nog niet alles prijs, maar je kan er op vertrouwen dat we middels events en de komst van hoogwaardigheidsbekleders de komende weken zeer regelmatig in de publiciteit komen.”

    Het jaarthema ’Flower Power’ biedt voldoende handvatten?

    „Zeker. En we gaan ook niet alleen teruggrijpen naar de sfeer van begin jaren ’70, de felle kleuren, hippies, peace & music. Flower Power staat wat ons betreft ook letterlijk voor de kracht van bloemen. De sierteeltsector heeft een enorme economische waarde. Daarover willen we tijdens bijeenkomsten en rondleidingen met stakeholders en politici in gesprek gaan. Meerdere afspraken daarvoor zijn al gemaakt. Ik ben geen belangenbehartiger, maar wel een ondernemer in de sector. Over die sector wil ik graag informatie delen.”

    Dit artikel verder lezen?

    Uw voordelen

    Abonneer
    Laat het weten als er
    guest
    0 Reacties
    Oudste
    Nieuwste Meest gestemd
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties