Home Vakblad voor de Bloemisterij Het vak Dynaplant brengt potcalla als cadeau-artikel op de markt

Dynaplant brengt potcalla als cadeau-artikel op de markt

0
Dynaplant brengt potcalla als cadeau-artikel op de markt

De potcalla staat al eeuwen symbool voor geluk. Kwekerij Dynaplant grijpt dit aan om aan de planten meer beleving toe te voegen. Verschillende emoties die geluk oproepen zullen binnenkort op het etiket en verpakking worden gecommuniceerd. „We hopen hiermee een betere omzet en omloopsnelheid te genereren voor de handel en retailers”, aldus verkoper Jasper Zuidgeest.

Het verhaal van Dynaplant begint op het korfbalveld. Al kijkend naar hun kinderen raakten Martin van der Lugt en Peter Varekamp daar voor het eerst met elkaar aan de praat over hun kentia’s, paprika’s en ambities. De twee mannen konden goed met elkaar overweg en uiteindelijk besloten zij in 2002 samen met kwekerij Dynaplant te starten. In het begin produceerden zij kentia, dendrobium en clivia. Vandaag de dag maakt dat laatste product nog steeds deel uit van het assortiment, maar inmiddels is de hoofdteelt potcalla. In 2003 kwam dit product in beeld en door de jaren heen hebben zij zich hierin steeds verder gespecialiseerd. Van de tien miljoen stuks die jaarlijks op de veiling worden aangevoerd van dit product, neemt Dynaplant een groot deel voor zijn rekening.

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties