Na Hamburg komt The Flower Bazar ook naar Nederland. Dit nieuwe marktconcept van 2Dezign biedt een luxe pop-up boetiek waarin bloemen, planten én decoratie in een bijzondere setting staan gepresenteerd. In september en november vindt de beurs in FloriWorld Aalsmeer plaats.
The Flower Bazar maakte in september 2020 voor het eerst deel uit van de beurs in Hamburg bij Boltze Home Deco. Volgens de creatieve initiatiefnemers Pascal Koeleman en Rudi Tuinman van 2Dezign was het direct een succes. ‘Naast twee volgende edities in Duitsland besloten we The Flower Bazar ook naar Nederland te halen, maar corona gooide roet in het eten. Daarom focussen we op het komend najaar en hebben we in FloriWorld een toplocatie gevonden.’
Totaalplaatje
Het concept bestaat uit een luxe pop-up boetiekomgeving met combinaties van bloemen en planten en veel decoratie. ‘Hiermee is The Flower Bazar een mooi antwoord op de wens van de grotere retailers die hun inkopen te willen doen in een relatief rustige omgeving waar het totaalplaatje aanwezig is. Eveneens vinden kleine inkopers en retailers hier hun koopjes. Je merkt dat handelaren van bloemen en planten steeds vaker de combinatie met decoratie en andere toegevoegde waarde maken. In samenwerking met kwekers, bloemenhandelaren en decoratieleveranciers kunnen we de mooiste concepten creëren en tegelijkertijd hiermee de klant ontzorgen.’
The Flower Bazar op 15-16-17 september staat in het teken van bloemen, planten en decoratieartikelen en de editie op 3-4-5 november wordt geïnspireerd op het thema ‘Christmas’.
Bron en foto: 2Dezign