Mariska Foppen, directeur van Waterdrinker, neemt plaats in het bestuur van Bloemenbureau Holland. Zij wil er voor zorgen dat de promotie-activiteiten aansluiten bij de wensen van kopers en kwekers.
Foppen zat al eerder in het bestuur van Bloemenbureau Holland. Als directeur van Waterdrinker is het ook haar werk om kwekers, handelaren en veredelaars met elkaar samen te werken. Voor Bloemenbureau Holland is dit volgens haar ook van belang: “Binnen het bestuur van BBH wil ik graag bijdragen aan een betere aansluiting van de activiteiten van BBH op de wensen van handelaren en kwekers, zodat we het draagvlak voor sectorpromotie kunnen verhogen. Met name het tijdig delen van voorgenomen campagnes waardoor het voor handelaren en kwekers makkelijker wordt om hierop in te spelen. Uiteindelijk is het van belang om op structurele wijze collectieve campagnes te weten vertalen naar shopper activaties, in samenwerking met handel en kwekers. Daarnaast zie ik veel kansen op het gebied van digitale media in combinatie met sterke campagnes om de aandacht van de consument te krijgen. Online marketing heeft veel mogelijkheden om meer gericht te communiceren en het bereik te vergroten zodat meer mensen bloemen en planten gaan kopen. We willen laten zien dat we goed bezig zijn in de sector, hoe mooi onze producten zijn en daarmee het enthousiasme voor planten en bloemen verhogen. Daarom moeten we als sector de handen ineenslaan. En daar draag ik graag mijn steentje aan bij!”.