Kom in de Kas gaat verder met een nieuwe uitstraling. De organisatie presenteerde onlangs de nieuwe huisstijl en maakte bekend zich meer te gaan richten op de stedeling in de leeftijd van 20 tot 40 jaar.
Kom in de Kas is van mening dat een belangrijke doelgroep ontbreekt bij de bezoekers: de stedelingen in de leeftijd van 20 tot 40 jaar. In deze groep zitten de studenten, de jonge talenten, gezinnen én de opiniemakers. De mensen die het meest kritisch naar de herkomst van hun voedsel kijken, de publieke opinie bepalen én potentiële werknemers. Om deze doelgroep te bereiken is gekozen voor een nieuwe campagne én een nieuwe huisstijl die het innovatieve karakter van de sector benadrukt, aldus de organisatie.
Elementen
Het nieuwe kleurige logo, waarin de kas nog steeds herkenbaar is, past volgens Kom in de Kas goed bij een innovatieve sector en geeft het evenement een moderne uitstraling. In het logo komen alle elementen die voor de glastuinbouw van belang zijn terug. De punt van het kasdek met daaronder het geel van het zonlicht. De zijkanten met blauw voor de contouren van de kas en de blauwe kleur van water en lucht; en ten slotte in het midden, het middelpunt de plant in de groene kleur.
Kom in de Kas vindt plaats in het weekend van 4 en 5 april. In zo’n twintig regio’s zetten ondernemers de deuren van hun kas open voor het publiek. Het evenement wordt mede mogelijk gemaakt door Glastuinbouw Nederland, GroentenFruit Huis, Royal FloraHolland, Interpolis en Rabobank.
Bron en beeld: Kom in de Kas