De Buxus-promotie vanuit Royal FloraHolland wordt beƫindigd. Eerder was al bekend dat de veiling per 1 januari stopt met het innen van promotieheffing.
De Buxus-werkgroep binnen FloraHolland stopt met haar activiteiten rondom Buxus-promotie. Hiermee komt er ook een einde aan de de campagne Buxus, Jeans of Garden. Zo is te lezen in de Buxus-nieuwsbrief van de veiling; een activiteit die ook stopt. Inmiddels is de laatste Buxus-nieuwsbrief aan kwekers verstuurd. Aanleiding is de vernieuwde dienstverlening van Royal FloraHolland.
Michel Verbeek, productmanager bij Royal FloraHolland en een van de drijvende krachten achter de Buxus-promotie, gaat zich minder met Buxus bezig houden dan voorheen. Zijn gezichtsveld wordt naar eigen zeggen breder; hij gaat zich op een breder sortiment van kamer- en tuin- en boomkwekerijproducten richten.
De Buxus-promotie stopt niet per direct. Het resterende budget wordt aangewend om de website Buxus Jeans of Garden in de lucht te houden tot minimaal 2022. Ook is Buxus dit jaar naar verwachting nog zes keer te zien bij De Grote Tuinverbouwing. Wellicht dat Buxus in de toekomst wel wordt opgenomen in de bredere Outdoor-promotie.