Bakker.com wil via DPD levertijd planten verkorten

    Online groenspecialist Bakker.com heeft een contract gesloten met pakketdienst DPD voor de levering van planten, bloembollen, rozen, heggen, bomen en hardware aan consumenten. Dankzij dit partnership wil het bedrijf de levertijd drastisch verkorten.

    ‘In het afgelopen jaar hebben we onze werkprocessen weten te optimaliseren zodat we e-commerce klanten in heel Europa optimaal kunnen bedienen’, zegt Erwin van Cooth, CEO van Bakker.com. ‘Om de kwaliteit van levend groen altijd te kunnen waarborgen is snelheid voor ons heel belangrijk. Daarvoor moet de hele keten optimaal presteren. Niet alleen in ons bedrijf, maar ook bij partners, van telers tot logistieke partijen. De uitdaging zit erin om elke order, hoe specifiek ook, in goede staat op het juiste moment te bezorgen.’

    700 kilometer

    DPD rijdt dagelijks naar de belangrijkste Europese bestemmingen van Bakker.com: Nederland, België, Frankrijk, Italië, Oostenrijk, Zwitserland en Groot-Brittannië. Alle producten worden in Lisse verpakt, dagelijks door DPD opgehaald en zo snel mogelijk bij de consument afgeleverd. Van Cooth geeft aan dat nu ‘next day delivery’ van deze productgroep binnen 700 kilometer van Oirschot mogelijk wordt. Naast snelheid worden ook de communicatie met de consument en de bezorgopties verbeterd. Met behulp van DPD’s service Predict kunnen consumenten kiezen waar en wanneer ze de bestelling bezorgd willen hebben en precies zien wanneer het pakket wordt bezorgd.

    Bron: Bakker.com | Foto: Shutterstock

    guest
    0 Reacties
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties