Royal FloraHolland lid-telers van lisianthus hebben unaniem op 16 september 2021 ingestemd met het nieuwe promotieplan Lisianthus 2022-2024. 100% van de uitgebrachte stemmen is voor het vervolg van de promotiecampagne en de daarbij verplichte heffing voor alle Royal FloraHolland aanvoerders van lisianthus.
Tijdens de FPC Lisianthus productbijeenkomst in FloriWorld werd de promotiecampagne ’Lisianthus, the special flower’ 2022-2024 toegelicht. Een vervolg op de campagne die voorgaande drie jaar is uitgevoerd.
In opdracht van de FPC Lisianthus heeft de promotiecommissie van Lisianthus telers onder begeleiding van Royal FloraHolland een nieuw promotieplan op hoofdlijnen ontwikkeld. Na het akkoord van de FPC Lisianthus is het plan voor de periode 2022-2024 voorgedragen voor stemming.
Productspecifieke promotieregeling
87% van de totale ledenomzet van Lisiantus heeft uiteindelijk gestemd. Vanaf 1 januari 2022 dragen alle aanvoerders (leden en niet-leden van Royal FloraHolland) bij aan de promotie van Lisianthus. Deze promotieheffing van 0,15% over de Lisianthus omzet via Royal FloraHolland wordt aan het eind van ieder kwartaal geïnd. De looptijd eindigt op 31-12-2024 en de laatste inning vindt plaats in januari 2025.
De promotiecommissie Lisianthus gaat de komende tijd samen aan de slag om het promotieplan en het vervolg van de campagne de komende jaren ten uitvoer te brengen.
De plannen voor de voorgaande campagne in 2019-2021 kreeg ook al 100% goedkeuring van de telers die stemden. Ook toen betaalden ze 0,15% over hun omzet aan de promotie.