Virtuele Chelsea trekt 2,1 miljoen bezoekers online

De virtuele RHS Chelsea Flower Show, afgelopen mei op de website van de Royal Horticultural Society, heeft volgens de RHS 2,1 miljoen bezoekers getrokken.

De allereerste virtuele editie van de fameuze RHS Chelsea Flower Show heeft meer jonge mensen dan ooit naar de RHS-site gelokt. Van de 2,1 miljoen bezoekers waren er 588.000 jonger dan 35 jaar: dat is 28% van het totale online-publiek. Tijdens de eerste 100 dagen van de Britse lockdown, in maart, april en mei, heeft een recordaantal bezoekers de RHS online bezocht: 15 miljoen bezoekers. Ter vergelijking: in het hele afgelopen jaar trok de site 20 miljoen bezoekers.

Ook op RHS Instagram is het aantal bezoekers gegroeid: met 20% in april, mei en juni, vergeleken met dezelfde drie maanden vorig jaar.

De virtuele RHS Chelsea Flower Show bestond uit video’s van vaste deelnemers, zoals Raymond Evison Clematis, en uit interactieve sessies over tuinieren, ontwerpen en kweken. Lees terug in het digitale magazine (zonder inlog) hoe Evison dat heeft ervaren.

Beeld: RHS

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties