Verlenging promotiecampagne anjer

    De snijanjertelers die lid zijn bij Royal FloraHolland, hebben met meerderheid ingestemd met campagneplan 2021-2023. Van de uitgebrachte stemmen was 87% voor het vervolg van de collectieve anjerpromotie die zes jaar geleden begon. De daarbij verplichte heffing voor alle Royal FloraHolland aanvoerders van snijanjer blijft 0,08%.

    Tijdens de online FloraHolland productbijeenkomst anjer op 30 juni 2021 werd de Promotiecampagne Anjer ‘Trendy Dianthus’ 2021-2023 toegelicht. De promotiecommissie van snijanjer telers heeft onder begeleiding van Royal FloraHolland een plan op hoofdlijnen ontwikkeld. De focus komt op online promotie met filmpjes, storytelling en inspiratiebeelden. Flower Factor en Sense marketing & more gaat dat net als voorgaande jaren voor de anjertelers organiseren. „Op aanvraag zullen we ook meewerken aan acties rond bijvoorbeeld Veteranendag of via het uitdelen van een promotiebox met anjers”, aldus Johan Buis die voorzitter is van de FloraHolland Productcommissie (FPC) Anjer.

    45 aanvoerders snijanjer

    De 45 snijanjertelers die bij Royal FloraHolland aanvoeren stemden per email vanaf 28 juni tot 1 juli 2021. Het merendeel van die telers zit in het buitenland. De top tien leden bij Royal FloraHolland met aanvoer van anjer is goed voor 80% van de omzet van die bloem bij de veiling. „Met name bij de Nederlandse aanvoer zien een krimp, waardoor het budget voor de nieuwe campagne zo’n 20% lager is dan voorgaande edities. Toen was er vooral fysieke promotie bij Nederlandse bloemisten via VBW. Nu wordt het vooral online promotie en richten we ons sterker op de Duitse markt.”

    87% stemwaarde was voor

    Met akkoord van FPC Anjer is het promotieplan 2021-2023 voorgedragen voor stemming. Uiteindelijk heeft 64% van de totale ledenomzet van de Snijanjer lidaanvoerders gestemd, en 87% van hun stemwaarde was voor het promotieplan Trendy Dianthus’ campagne 2021-2023 . Via deze promotieregeling dragen alle aanvoerders (leden en niet-leden van Royal FloraHolland) dragen bij aan de promotie van snijanjer. De promotieheffing van 0,08% over de snijanjer omzet wordt vanaf 2021 aan het eind van ieder kwartaal geïnd. De looptijd eindigt op 31-12-2023. De promotiecommissie Anjer gaat de komende tijd gezamenlijk aan de slag om het vervolg van de campagne de komende jaren uit te voeren.

    Blije gezichten tijdens de online anjer-productbijeenkomst, toen gestemd is over de nieuwe promotiecampagne snijanjer. VLNR: Jill Berens (projectleider
    Productspecifieke Promotie, PSP), Margot den Dulk (product manager Royal FloraHolland) en Johan Buis (voorzitter FPC snijanjer)

    De uitslag:

    .

    guest
    0 Reacties
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties