’Veredeling is meer dan technologie’

Om een leidende rol te kunnen blijven spelen in de wereld, staat de Nederlandse sierteeltveredeling voor enkele uitdagingen. Onderzoekster Susanne Koster weet dat consolidatie onder veredelingsbedrijven, toegang tot moderne veredelingstechnologie, en zichtbaarheid van de sector hoog op de prioriteitenlijst van veredelaars staan.

„Het draait in de veredeling om kennis van gewassen en genetica, maar ook om weten wat de klant wil. Marketing en strategie zijn minstens zo belangrijk als veredelingstechnieken”, meent Susanne Koster, postdoctoraal onderzoeker Erasmus Universiteit en betrokken bij het onderzoek naar de organisatiestructuur van de Nederlandse sierteeltveredeling. „Er is in de Nederlandse sierteeltveredelingsector geen bedrijf dat alle touwtjes in handen heeft en de baas is. Sterker, uit ons onderzoek blijkt dat, omdat er ruimte is voor zowel grote als kleine veredelingsbedrijven, de sector een divers, innovatief, en competitief sortiment kan bieden.”

Lees het volledige artikel in De Boomkwekerij editie 2. Heeft u een digitaal abonnement? Lees dan nu al het complete artikel en meer via mijnboomkwekerij.nl

Geen abonnement? Bekijk hier de mogelijkheden of bel 071-5659644.

Abonneer
Laat het weten als er
guest
1 Reactie
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
创建个人账户
9 maanden geleden

Your point of view caught my eye and was very interesting. Thanks. I have a question for you.