FM Group en Verdel Groep trekken vanaf dit jaar samen op. FM Group, waar ook FleuraMetz onder valt, heeft een meerderheidsbelang in Verdel Groep verworven. Bas Verdel benadrukt dat zij zelfstandig blijven opereren. „Het management van Verdel blijft gevoerd worden door de familie en de naam blijft in stand. We zien dit als een samenwerking en gaan profiteren van elkaars kracht.”
Verdel Groep verwacht dat door deze aansluiting bij de FM Group hun klanten in de toekomst beter kunnen bedienen en makkelijker door kunnen groeien. FM Group heeft nu een meerderheidsbelang in het bedrijf, maar Verdel blijft zijn eigen karakter behouden. „Er is natuurlijk afstemming nodig, maar wij blijven zelfstandig opereren. Onze naam blijft overeind en de mensen blijven gewoon voor Verdel werken. We zien het echt als een vergaande samenwerking vanuit visie, waarbij we profiteren van elkaars krachten.”
Hubs in Duitsland
FM Group heeft een voorsprong op digitaal gebied en zij hebben verschillende hubs in Duitsland. Verdel geeft aan dat zij hierdoor makkelijker een groei kunnen verwezenlijken in Duitsland. „Wij hebben daar ook hubs, maar vanwege de groei zouden we meer vestigingen moeten openen. Om dat rendabel te krijgen heb je weer volume nodig. Nu kunnen we gebruik maken van elkaars locaties en volume”, geeft hij als voorbeeld.
Aan de andere kant verwacht FM Group door deze samenwerking meer retailervaring op te kunnen doen. Verdel Groep heeft een eigen boeketterie en dit wordt de centrale boekettenafdeling voor de FM Group.
Verdel Bloemenexport heeft een omzet van circa 50 miljoen euro per jaar en is met name actief op de retail. FM Group heeft een jaaromzet van 500 miljoen euro.