Veiling Rhein-Maas kijkt met tevredenheid terug op het derde kwartaal waarin de omzet een stijging van bijna 6% liet zien ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar. De totaalomzet over de eerste negen maanden laat geen stijging zien.
In totaal realiseerde Veiling Rhein-Maas in de eerste negen maanden van dit jaar een productomzet van €270 miljoen. Daarmee is de omzet ongeveer vergelijkbaar met de omzet in de eerste negen maanden van het voorgaande jaar.
Digitale verkoopkanalen in de plus
Het digitale verkoopkanaal klokvoorverkoop blijft zich positief ontwikkelen. De omzet aan het einde van het derde kwartaal van 2019 was 10% hoger dan in dezelfde periode van het voorgaande jaar.
In de eerste negen maanden van 2019 bedroeg het gecumuleerde aandeel van Kopen-Op-Afstand aan de totale omzet van de veiling bijna 30%, wat neerkomt op een stijging van ongeveer 2% ten opzichte van dezelfde periode van het voorgaande jaar.
Webshop gaat in januari live
Veiling Rhein-Maas is verheugd dat de webshop van de veiling begin januari 2020 live gaat voor snijbloemen en potplanten. Met de introductie van de webshop biedt Veiling Rhein-Maas klanten en aanvoerders een extra in- en verkoopmogelijkheid, dit in het kader van de toenemende digitalisering.