Tuincentrumketen GroenRijk gaat het belang van groen in zijn winkels vergroten. Dat meldt Vakblad De Boomkwekerij op basis van berichten in Tuinzaken.
,,Dat we de groene specialist zijn moet ook in de tuincentra terug te zien zijn’’, zegt Jacky Michels, sinds een half jaar interim-directeur van GroenRijk Nederland.
Vanaf dit najaar staat volgens Michels, nog meer dan voorheen, alles ten dienste van groen. Zo zet GroenRijk in op het bevorderen van de deskundigheid van medewerkers. ,,Voor het vergroenen van je huis en je tuin ga je naar GroenRijk’’, aldus de directeur. Een omnichannel-strategie gaat hierbij volgens haar een belangrijke rol spelen.
Co-creatie met leveranciers
Volgens Michels zijn veel consumenten niet goed in staat om zelf te combineren. Hierin ziet zij een rol voor GroenRijk. ,,Planten die makkelijk zijn in onderhoud kunnen we groeperen en stellen we voor klanten samen uit een breder sortiment. Co-creatie met leveranciers is essentieel, maar echt een andere filosofie dan een leverancier de zichzelf positioneert en blijft denken vanuit een product.’’
Bron: Vakblad De Boomkwekerij | Logo: Tuinzaken