Tuincentra in trek bij fysieke shoppers, online aankopen dalen

Sinds het winkelend publiek weer fysiek winkels mag bezoeken, zijn met name tuincentra, woonwinkels en bouwmarkten in trek. Dit meldt RTL Nieuws op basis van cijfers van betaalbedrijf Klarna.

Klarna legde de transacties van de 16.000 aangesloten webwinkels in Nederland onder de loep. Dat gebeurde in de drie weken voorafgaand aan en de drie weken ná heropening van de winkels. In die cijfers is te zien dat met name de online aankopen in de categorie huis&tuin kelderden na de heropening eind april.

Inspiratie

De tuincentra, woonwinkels en bouwmarkten lijken volgens het betaalbedrijf dé plekken te zijn waar mensen heen willen voor inspiratie die ze online niet kunnen vinden. Het bedrijf verwachtte eenzelfde daling in de categorie kleding&schoenen, maar die bleef uit.

Bron: RTL Nieuws/Klarna | Foto: Shutterstock

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties