’Tuinbouw laat producten verpesten door retail’

De tuinbouw laat zijn producten verpesten door de retail. Bouwmarkten laten talloze met zorg gekweekt tuinplanten uitdrogen. Supermarkten verkopen oude tomaten en paprika’s, producten die vaak met zwarte plekken in het schap liggen, waardoor er helemaal niets meer wordt verkocht. Dat stelt Eric Flinterman, senior relatiemanager Tuinbouw, in een column op de website van accountancy- en adviesbureau Abab.

Foto: Shutterstock

„Dit jaar zie ik nu alweer veel droefenis bij de bouwmarkten. Talloze uitgedroogde tuinplanten. Deze mooie planten zijn met bloed, zweet en tranen en vooral veel liefde geteeld. Maar vervolgens wordt de prijs uitgeknepen tot de laatste cent. En dat terwijl een groot deel staat te verdrogen. Dit zet niet alleen de marge onder druk, maar haalt ook de kooplust bij de consument weg. Welke fabrikant laat zijn product verpesten door de retail? Wij helaas wel!”, schrijft Flinterman.

De columnist vindt het hoog tijd dat telers het heft in eigen hand nemen en zelf bepalen hoe hun product in het schap komt te liggen. „U wordt dagelijks geplaagd met allerlei certificeringen en ondertussen wordt er van alles met het product gedaan. Het is niet goed voor het product, niet voor het milieu, niet voor de consument en al helemaal niet voor uw portemonnee”, aldus Flinterman.

Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties