De werkgroep beurzen van Treeport Zundert heeft een verkoopconcept ontwikkeld voor de Franse beurs Salon du Vegétal. Dit beursconcept moet kwekers in staat stellen om meer zaken te doen met Franse klanten.
Volgens kweker Ad van Heesbeen, lid van de werkgroep beurzen, is voor veel kwekers de taal, de afstand en de cultuur van Frankrijk een drempel om Franse klanten te benaderen.
Centrale presentatieHet nieuwe beursconcept voorziet erin dat planten van diverse kwekers centraal worden gepresenteerd. Handelaren kunnen deze planten – naast hun eigen sortiment dat ze op de beurs bij zich hebben – aan hun klanten laten zien. Kwekers hoeven hierdoor niet zelf op de beurs te staan om toch te kunnen verkopen.
Leden van de werkgroep beurzen en een aantal andere leden van Treeport Zundert, signaleerden tijdens een beursbezoek aan Salon du Vegétal in februari van dit jaar dat er kansen liggen voor kwekers om in Frankrijk, en op de beurs in het bijzonder, meer te verkopen. Het nieuwe concept moet hier invulling aan geven. Tot nu toe hebben drie handelaren en vier kwekers interesse getoond.