Strategische samenwerking Floréac en Royal Lemkes

De familiebedrijven Floréac uit België en Royal Lemkes uit Nederland, handelsbedrijven in planten, gaan samenwerken onder de naam Plantify Partners Europe (PPE). Ze beogen duurzame schaalvoordelen en synergiën voor alle stakeholders, waarbij beide bedrijven onafhankelijk van elkaar blijven opereren.

Plantify Partners Europe (PPE) is ontstaan vanuit het geloof in een duurzaam handels- en logistiek netwerk van Europese spelers, stellen Floréac en Royal Lemkes. PPE nodigt andere familiebedrijven aan om zich bij het netwerk aan te sluiten.

Netwerk uitbouwen

„We geloven in de kracht van lokale familiebedrijven. Samen kunnen we een Europees netwerk vormen waarmee we de toonaangevende Europese retailers nog beter kunnen bedienen met de prachtige planten die in de diverse regio’s van Europa geteeld worden. Met Plantify Partners Europe willen we een netwerk van Europese handelsbedrijven uitbouwen, die hun eigen identiteit behouden en samenwerken waar mogelijk,” zegt Cees van der Meij – eigenaar en bestuurder van PPE en Royal Lemkes.

Voorkeur voor familieondernemingen

“Plantify Partners kijkt verder dan rendement alleen. Ja, we willen succesvol zijn. Ja, we willen groeien. Maar niet ten koste van. Daarom kiezen we voor duurzaam ondernemen met gespecialiseerde familieondernemingen die een krachtige plek innemen in hun lokale markt. We denken in generaties. Met oog voor mens en milieu. Dat maakt familiebedrijven bijzonder. En dat willen we graag zo houden”, aldus Werner Krott en Peter Van Hoye – familiale mede-eigenaars van Floréac.

De schaalgrootte die beide bedrijven door deze samenwerking genereren zal schaalvoordelen en synergieën brengen. „Ik ben blij met Floréac een mooi zusterbedrijf te krijgen waarmee Royal Lemkes kan samenwerken om onze supplychain en het aanbod voor onze klanten verder te optimaliseren en samen te leren en te innoveren”, aldus Michiel de Haan – CEO van Royal Lemkes.

Floréac bundelde recent haar handelsbedrijven onder één merk

Floréac groepeerde vanaf begin november 2020 haar handelsactiviteiten richting tuincentraketens, tuincentra & bouwmarkten met breed assortiment onder haar grootste merk: Floréac. Het familiebedrijf streeft hiermee naar meer zichtbaarheid en naar vereenvoudiging voor klanten en leveranciers. De klemtoon ligt nog meer dan voorheen op een sterke samenwerking met klanten, leveranciers en alle andere partners. Die herprofilering ging gepaard een nieuwe website, een opfrissing van het logo en een nieuwe baseline die de nieuwe koers samenvat: Innovating Horticulure Together. Voor de supermarkten in portefeuille houdt het bedrijf haar andere merk: Coverde. „Zodat we om het onderscheid met Floréac duidelijk maken. Handel voor supermarkten vereist immers een andere expertise. Op die manier blijven beide merken – Floréac en Coverde – zuiver”, aldus Werner Krott

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties