Leon Smet is blij dat het voor de tweede keer is gelukt: een bijdrage van de EU voor de promotie van groen in stedelijke gebieden in Europa. „Tachtig procent subsidie, in totaal €3 miljoen, is echt een succes”, zegt hij over de financiering van campagne De Groen Stad.
Campagne De Groene Stad is betrokken bij diverse onderzoeken. Een van de voorbeelden is ’Prettig groen wonen’. „Veel woningbouwcoöperaties proberen te ontdekken wat de waarde van groen is. Ze zien dat het de beleving en het welzijn van de bewoners verbetert. Dat uit zich hoe mensen zich gedragen. Het geeft minder vandalisme en minder gedoe. Dat heeft ook een zakelijke kant, want het zorgt ook voor minder onderhoudskosten”, aldus Smet.
De focus van De Groene Stad ligt op de institutionele markt. Maar welke boomkwekers participeren in De Groene Stad? En wat betekent de Brexit voor de rol van het VK in de campagne?
Lees het volledige interview in De Boomkwekerij editie 5. Heeft u een digitaal abonnement? Lees dan nu al het complete artikel en meer via mijnboomkwekerij.nl
Geen abonnement? Bekijk hier de mogelijkheden of bel 071-5659644.