Er is een roos voor elk moment en voor iedereen. Dit is boodschap in de driejarige campagne die naar verwachting medio 2017 in minimaal vier landen wordt gelanceerd. Hij richt zich primair op consumenten en daarnaast op kwekers en retailers.
De reclamebureaus Canday en Blue Field Agency gaan, in opdracht van Royal FloraHolland en de FPC Snijroos, aan de slag met de ontwikkeling van de campagne voor snijrozen. De komende drie jaar wil FPC Snijroos optimaal inspelen op de (latente) behoeften van consumenten, waarbij de (commerciële) doelstellingen van kwekers en retailers niet uit het oog worden verloren. De campagne wordt als eerste uitgerold in Nederland, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk.
De gedachte ‘Er is een roos voor ieder moment en voor iedereen’ zal via de zogenoemde omnichannel campagne pull (vraag vanuit de markt) en push (het aanbieden van de roos aan de consument door retailers) met elkaar verbinden. Er is een businesscase ontwikkeld om de kansen binnen alle landen, kanalen en doelgroepen te optimaliseren.