De rozencultuurgroep onder Anthos-secretariaat gaat tuinrozen promoten volgens een aanpak die vergelijkbaar is met die van Perennial Power.
De cultuurgroep presenteert komende vrijdag 23 februari, tijdens het openbare gedeelte van de ledenvergadering, de plannen voor de rozenpromotie. Die zijn afgelopen jaar uitgewerkt met input van kwekers, veredelaars en rosaria.
De rozenpromotie start bij voldoende deelnemers, meldt het Anthos-secretariaat. Vrijdag zal duidelijk worden hoeveel nodig zijn en welke bijdrage van deelnemers wordt verwacht.
Bestaande infrastructuur iBulb
Duidelijk is al wel dat iBulb de plannen gaat uitvoeren. Via de bestaande infrastructuur van deze promotieorganisatie zullen persberichten internationaal worden verstuurd. Er komt nog een website (in vier talen) met actuele kennis en informatie over rozen, evenals sfeerbeelden. Daarnaast zullen sociale media onderdeel zijn van de PR.
De promotionele aanpak is daarmee te vergelijken met die van Perennial Power. Voor deze groep vaste plantenkwekers voert iBulb reeds de promotie uit.
Foto: Arno Engels