Bij Veiling Rhein-Maas blijft de kwaliteit van productfoto’s van tuinplanten achter bij die van bloemen en kamerplanten. Bij die laatste twee productgroepen ziet de veiling wat foto’s betreft een positievere ontwikkeling.
Bij Veiling Rhein-Maas wordt bij 87% van de tuinplanten door kwekers een eigen foto meegeleverd. Dit percentage is kleiner dan bij kwekers van snijbloemen (92%) en kamerplanten (91%).
De veiling ziet met name bij tuinplanten nog verbeterpunten. „Klanten zijn blij met de vele hoogwaardige productfoto’s maar willen graag actuele foto’s. Vooral op het gebied van tuinplanten is de actualiteit van de productfoto’s nog niet voldoende en daarom een punt dat aanzienlijk kan worden verbeterd”, aldus Herbert Boss, verantwoordelijk voor productfoto’s bij Veiling Rhein-Maas.
Hij wijst daarbij graag naar een app die de veiling heeft ontwikkeld. Deze app maakt het voor kwekers makkelijker om productfoto’s mee te sturen.
Klokvoorverkoop
De groei van het aantal meegestuurde productfoto’s is in 2018 bij Veiling Rhein-Maas behoorlijk gegroeid. Dit komt met name door de groeiende interesse in klokvoorverkoop, waarbij het meesturen van een productfoto verplicht is.