Retail Guru: ’Meer bloggers en Instagrammers nodig’

Wereldwijd neemt de plantenverkoop toe, verwacht John Stanley, maar de retail is volgens deze Retail Guru wel erg aan het veranderen. Daar moeten retailers én kwekers in meegaan.

„Andere sectoren doen dit veel beter dan de sierteelt: relaties opbouwen met bloggers”, stelt John Stanley in een uitgebreid interview met Floribusiness, het Engelstalige digitale magazine voor de internationale sierteeltketen dat Hortipoint ook maakt en uitgeeft, net als Vakblad voor de Bloemisterij en De Boomkwekerij.

Bloggers zijn volgens Stanley heel belangrijk in de promotie van planten. „In Amerika hebben bloggers een grote invloed op het koopgedrag van consumenten. Net zoals Instagrammers. Retailers én kwekers moeten Instagrammers worden.”

Stanley weet waarover hij praat, want hij reist al decennia de wereld af om retailers te adviseren in hun management, marketing en verkoop van planten en andere sierproducten. Van Parijs tot Chicago. The Retail Guru, zoals klanten hem noemen, ziet allerlei ontwikkelingen in de retail, zowel traditioneel offline als modern online.

The Retail Guru duidt al deze ontwikkelingen voor abonnees van Floribusiness. Hij legt ze uit en geeft tips wat je er in de sierteelt mee kunt doen. „Consumenten willen geen plastic meer, we gaan terug naar de tijd van aardewerkpotten.”

De eerste edities van Floribusiness zijn gratis te lezen, klik hier.

Foto: John Stanley Associates

Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties