Tijdens Plantarium is een promotiefilm gelanceerd die de boomkwekerijsector in een goed daglicht moet zetten. De film ’Er zit groei in de boomkwekerij’ moet met name jongeren overtuigen om te kiezen voor een baan of opleiding in de boomkwekerij.
„De boomkwekerijsector is buiten de sector nog te onbekend, maar we hebben wel ieder jaar een paar duizend nieuwe werknemers in onze branche nodig”, zei Jan van Leeuwen die namens LTO daarmee wilde aangeven dat promotie van de sector noodzakelijk is.
Goede boterham
De film wordt met name ingezet om jongeren laagdrempelig kennis te laten maken met de boomkwekerij. „We willen studenten laten zien dat de boomkwekerij een gezonde sector is waarin zij een goede boterham kunnen verdienen”, zei Monique Witlam van Helicon Opleidingen die was uitgenodigd om de introductie van de film bij te wonen.
De film is een initiatief van LTO Noord, Anthos en is gefinancieerd door Colland Arbeidsmarkt.