Met ingang van nummer 23 van De Boomkwekerij kunt u het vakblad als printeditie lezen, maar ook als online magazine op de site. Ook al heeft De Boomkwekerij een lange geschiedenis, we gaan wel met onze tijd mee!
Zo zult u zien dat ook de website iets van uiterlijk is veranderd. Aan de rechterzijde van de homepage staat een menubalk, waarvan de eerste MijnBoomkwekerij.nl heet. Hier vindt u voortaan de digitale magazines van De Boomkwekerij, exclusief voor abonnees. Voor niet-abonnees hebben we één nummer (nr. 12) ter kennismaking gratis online gezet.
Daarnaast gaat de redactie ook regelmatig zogenoemde Plusartikelen online zetten. Dit zijn eigen nieuwsberichten of achtergrondartikelen die exclusief voor abonnees op onze website worden gepubliceerd, en als extra content worden toegevoegd aan de digitale magazines. Verder biedt een online magazine natuurlijk de mogelijkheid om ook filmpjes en fotoreportages aan een artikel te koppelen, iets wat op papier niet kan.
‘Gaat het papieren magazine op den duur verdwijnen?’ zullen sommige lezers zich afvragen. Dat wil ik beantwoorden met een tegenvraag: Verdween de radio toen de tv zijn intrede deed? Nee, natuurlijk niet. Beide mediums hebben hun eigen toegevoegde waarde. Zo gebruiken we het digitale kanaal voor het laatste nieuws, foto’s en video’s. Het papieren magazine wordt meer en meer het medium voor achtergrondverhalen, diepgang en opinie. U krijgt dus als lezer het beste van beide werelden!
Ik kijk uit naar deze nieuwe uitdaging als hoofdredacteur van dit prachtblad, en zie u graag terug, online of op papier.