Alhoewel de verkoop iets minder positief verliep dan in het eerste kwartaal, kijkt Veiling Rhein-Maas, in het bijzonder door een positieve ontwikkeling in juni, op een goed tweede kwartaal terug. De omzet steeg met 7%.
De verkoop rond Pasen werd beïnvloed door het feit dat Pasen dit jaar laat in april viel. Hierdoor was de vraag naar typische Paasproducten minder bij Veiling Rhein-Maas en ook het prijsniveau was matig te noemen. Bij de tuinplanten was de vraag daarentegen groot en werden marktconforme prijzen geboden.
Daarna had het natte en koude weer in de laatste aprilweek en in de eerste twee maanden van mei een negatieve invloed op de verkoop van snijbloemen en planten.
Korte hittegolf
De marktontwikkeling tot einde juni was vanuit het oogpunt van Veiling Rhein-Maas gezien weer positiever. Met uitzondering van de korte hittegolf rond Pinksteren spreekt Rhein-Maas van een gelijkmatig en stabiel bedrijfsverloop.
Door zowel licht gestegen aantallen stuks alsook door hogere middenprijzen in geheel, kon Veiling Rhein-Maas het eerste halve jaar van 2014, in vergelijking met dezelfde periode in 2013, met een circa 7% gestegen productomzet afsluiten.