Peter Bontekoe: ’Unieke promotie van tuinplanten’

Qua promotie werken drie Royal FloraHolland Product Commissie’s (FPC) van ’outdoorplants’ dit jaar voor het eerst samen. Zij brengen een promotiebudget bijeen. Het idee is dat dit in samenwerking met ketenpartijen wordt verdubbeld.

FPC Balkon- en Terrasplanten en de FPC Eenjarige Zomerbloeiers en FPC Boomkwekerijproducten brengen de komende drie jaar een budget van zo’n € 400.000 per jaar bijeen. En het idee is dat partners in de keten via diverse projecten of acties een zelfde bedrag inleggen waardoor het promotiebudget wordt verdubbeld. Peter Bontekoe, voorzitter Royal FloraHolland Product Commissie Boomkwekerijproducten, spreekt van een unieke samenwerking.

„Het is echt vernieuwend dat ketenpartners even veel gaan bijdragen aan de promotie. Het past in de trend waarbij kwekers, handelaren én eindklant samenwerken. Hierbij is een belangrijke rol weggelegd voor een nog te kiezen marketingbureau. Zij gaan in gesprek met een aantal handelaren om te zien waar de kansen en behoeften liggen. De effecten van promotie zijn vaak moeilijk meetbaar, maar op deze manier koppelen we budget aan concrete acties en is meteen duidelijk waar het geld heen gaat.”

Lees in De Boomkwekerij 13 een uitgebreid interview met Peter Bontekoe, voorzitter van de FloraHolland Productcommissie Boomkwekerijproducten. Dit nummer ligt 23 juni bij abonnees op de mat.

Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties