Outdoor-kwekers van Royal FloraHolland stemmen vóór gezamenlijke promotie

    Vertegenwoordigers van drie outdoor-productgroepen van Royal FloraHolland – waaronder de productgroep Boomkwekerij – hebben op 24 november ingestemd om gezamenlijk promotie te maken voor buitenplanten. Dit onder het motto: meer samen = samen meer.

    Tijdens een stemming werd met grote meerderheid ingestemd met het voorstel voor gezamelijke promotie dat op initiatief van Royal FloraHolland tot stand is gekomen.
    Vertegenwoordigers vanuit drie verschillende productgroepen stemden overwegend positief op het voorstel: Boomkwekerij (77,2%), Balkon- en Terrasplanten (85,7%) en Eenjarige zomerbloeiers (94,8%).

    Ketensamenwerking
    Het promotieplan Outdoor zet in op samenwerking met de hele keten en gaat in op vragen als: Hoe kan de bekendheid en herkenbaarheid van outdoor-planten op de winkelvloer worden verhoogd? Hoe kunnen consumenten worden gestimuleerd om meer, vaker en jaarrond outdoor-planten te kopen?

    Campagne voor drie jaar
    Door het resultaat van de stemming dragen vanaf 1 januari 2017 alle aanvoerders (zowel leden als niet-leden) voor drie jaar bij aan de promotie van outdoor-planten. De promotieheffing bedraagt 0,1% van de door een kweker gerealiseerde omzet in een van de drie productgroepen. Voor kwekers die via andere collectieven – zoals de Buxus-promotiecampagne en Hortensia-campagne – al een promotieheffing betalen, vindt een verrekening plaats zodat zij niet dubbel betalen.

    Bekijk hier een filmpje over de stemming.